WIADOMOŚCI

Porównanie Ferrari F10 i F60
Porównanie Ferrari F10 i F60
Poniżej prezentujemy porównanie bolidu Ferrari F60 z nowym, pokazanym dzisiaj w Maranello, F10.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zdjęcia tylko prowizorycznie obrazują zmiany jakie zaszły w ciągu roku. Widać, że zdecydowanie zwiększył się rozstaw osi, zapewne aby zmieścić większy bak paliwa, który w sezonie 2010 będzie musiał utrzymać zapas paliwa na cały dystans wyścigu oraz wyraźnie zmieniony na kształt RB5 (bolid Red Bull z sezonu 2009) nos.

Porównanie Ferrari F10 i F60

Porównanie Ferrari F10 i F60

Porównanie Ferrari F10 i F60

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

61 KOMENTARZY
avatar
Grapuś

28.01.2010 11:57

0

Tak jak mówiłem F10 jest o 20-30 cm dłuższy i ładniejszy :)


avatar
habib

28.01.2010 11:58

0

nowy, jakby smuklejszy :D


avatar
kempa007

28.01.2010 12:02

0

co do dlugosci to nie wiadomo, zdjecia nie byly robione z tego samego miejsca, wiec ciezko to oceniac. Przed sezonem mowilo sie o zwiekszeniu rozstawu osi o okolo 10 cm.


avatar
Daniels

28.01.2010 12:06

0

no ogolnie bardziej okraglejszy i ladniejszy jest ten F10 :)


avatar
Ghostface

28.01.2010 12:07

0

Przednie skrzydlo pratycznie bez zmian tylko detale a tylne zdecydowanie wezsze . Poza tym przednim nosem wiele sie nie zmienil od poprzedniego ale pewnie diabel tkwi w szczegolach :P


avatar
Bartec

28.01.2010 12:08

0

Dzięki za to porównanie, daje ogląd wykonanych zmian. Co do kolorystyki to może za dużo tej bieli jak na mój gust, ale czerwone logo Santander gdzieś trzeba było dać.


avatar
Gosu

28.01.2010 12:10

0

Na rzucie z góry widać o ile większa jest powierzchnia za głową kierowcy na zupę.


avatar
ewerti

28.01.2010 12:14

0

jak przednie bez zmian? otwórz oczy...zmiany są...i to ogroomne...od budowy po zmiane kontów płatów tego skrzydła...


avatar
Ghostface

28.01.2010 12:18

0

Gdzies czytalem ze to wogole nie sa docelowe skrzydla podobno to z zeszlego roku . Dopiero w walencji bede nowe ale nie wiem czy to prawda ...


avatar
FAster92

28.01.2010 12:19

0

Dla mnie F10 ma ładniejsze kształty od F60, ale wizualnie to F60 jest ładniejszy od F10 ale to tylko przyzwyczajenie . I napewno się to za nie długo zmieni ;-)


avatar
habib

28.01.2010 12:22

0

najbardziej dziwi mnie że logo Santander w oryginale jest białe na czerwonym tle, na bolidzie jest jakby odwrotnie


avatar
Bartec

28.01.2010 12:23

0

@Kempa007 Zgadzam się że co do długości to po tych zdjęciach ciężko oceniać. Np na zdjęciu z góry wydaje się, że dłuższa część nosa wystaje przed przednie skrzydło, ale na zdjęciu z boku tej różnicy nie widać.


avatar
wolny-3000

28.01.2010 12:29

0

znacznie zmieniła sie podłoga


avatar
walerus

28.01.2010 12:34

0

oponki powinny być inne z przodu... z tyło mniejszy spojler? ale widać dyfuzor będzie bardziej wykorzystany i full bak koło kierowcy i z tyłu - bardziej agresywny...


avatar
Bartec

28.01.2010 12:35

0

@habib. Teraz to trochę zgłupiałem. Logo Santander w czerwieni wyglądało mi naturalnie ale faktycznie w oryginale jest białe, więc chyba lepiej było je tak zostawić i zachować jednolity kolor bolidu. W takim układzie nie rozumiem tej koncepcji.


avatar
kempa007

28.01.2010 12:36

0

bridgestone pewnie dopiero na testy przywiezie nowe gumy ;-)


avatar
Kaka200

28.01.2010 12:36

0

jak ferrari nowe skrzydłą zamatuje na walencje a to sa stare z poprzedniego sezonu


avatar
ewerti

28.01.2010 12:40

0

jak stare? macie oczy? widzicie różnice?


avatar
Kaka200

28.01.2010 12:42

0

18. ewerti bo to sa bolidy z prezentaciji ale w f60 skrzydło w trakcie sezonu chyba sie zmienilo jak jestes slepy to ze zobazc na jakiies zdjecia z brazylii a ferrari zamotuje nowe na walencje proste


avatar
Smola

28.01.2010 12:44

0

Toż to cacko doprowadza mnie do stanów wzmożonego podniecenia!


avatar
macieck1981

28.01.2010 12:50

0

to zdjecie z przodu to bardzo przypomna mi jakis bolid z tamtego roku ciekawe jaki?;) tak RED BULL tylko czerwonu;) strasznie podobny heh


avatar
macieck1981

28.01.2010 12:52

0

czy tylko mi sie wydaje?


avatar
ewerti

28.01.2010 12:53

0

jak juz chcesz porównywac to popatrz na tylne skrzydło z bahrajnu...i powiedz co widzisz...przynaje sie do błędu...ale tył niestety tez jest bardzo podobny...jezeli chodzi o skrzydło bo o dyfuzorze nie mowie...


avatar
macieck1981

28.01.2010 12:54

0

red bull mialo dziubek bardziej ostry ale tak to strasznie podobny


avatar
Peti_bis

28.01.2010 12:58

0

No ciekawe jaka będzie Renata? Głównie chodzi o malowanie, bo podejrzewam, że do Bahrajnu te bolidy będą wyglądały jednak inaczej - nikt nie odkryje kart w styczniu.


avatar
habib

28.01.2010 13:01

0

w ogóle nie rozumiem podniety niektórych spowodowanej tym że przód jest PODOBNY do Red Bulla, przecież nigdzie nie jest napisane że nie może być podobny, a inżynierowie Ferrari okazaliby się idiotami gdyby nie wzieli pod uwagę koncepcji jaką w ubiegłym roku zastosował, bądz co bądź, lepszy Red Bull, dlatego nie ma co robić wielkiego HALO bo przecież oni nie wykradli z Red Bulla tego projektu.


avatar
ewerti

28.01.2010 13:02

0

moze i nie odkryje ale wiesz zawsze jakieś nowości są:) a co do renault to było głosowanie na ich stronie:) wie ktos może czy z silnikami cos sie zmieniło w tym sezonie? jakies ograniczxenia cos?


avatar
macieck1981

28.01.2010 13:03

0

26. habib ale czy ktos robi jakies wielkie halo i czy ktos napisal ze cos wykradli? stwierdzam tylko fakty ze jest podobny i nic innego


avatar
siecho

28.01.2010 13:08

0

Ładny, delikatny jakby troszeczkę damski. Widok z góry kojarzy się ze smukłą panienką z rozłożonymi udami. Pasuje temperamentem typowych południowców Włosko- Hiszpańsko-Brazylijskiego Teamu.Ciekawy jestem jaki MOTOR będzie tkwił między udami.(-:


avatar
ewerti

28.01.2010 13:10

0

yyy...ale poleciałeś:P


avatar
habib

28.01.2010 13:13

0

CIEKAWA KONCEPCJA hehe:D


avatar
Bartec

28.01.2010 13:19

0

Podobny do RBR i dobrze. Jak to się kiedyś mówiło: "My się nie wstydzimy słusznych wzorów".


avatar

28.01.2010 13:21

0

Podobny do RBR i dobrze. Jak to się kiedyś mówiło: "My się nie wstydzimy słusznych wzorów".


avatar
Anteaus

28.01.2010 13:22

0

Zwróciłbym wam uwagę na zmniejszone wloty powietrza zarówno nad głową kierowcy jak i po bokach. Ciekawa sprawa jak dla mnie. Czyżby nowy silnik mniej się grzał ?


avatar
ewerti

28.01.2010 13:41

0

własnie znalazłem conieco o silnikach i bedą ograniczone...zuzycie spalania musi byc mniejsze totez mniejsze obroty bedą miały i wloty juz takie wielkie niepotrzebne...


avatar
jfc

28.01.2010 13:46

0

@29 Nie żebym nie lubił Ferrari, ale... Hmm.... Jaka panienka? To przecież jednoznacznie widać co to jest! Nadodatek niewygolona. Motor to już tam jest pod tym na biało umazganym miejscem - i słuszne to miejsce - pobudzające całość. Wiecie jaką rolę w takim układzie będą mieli Alonso i Massa?


avatar
zbj

28.01.2010 13:53

0

@33. Anteaus, raczej nie o silnik chodzi a o KERS którego nie ma


avatar
lechart

28.01.2010 14:05

0

To jest tylko ewolucja. Miała być rewolucja......


avatar
siecho

28.01.2010 14:11

0

35jfc widać lubisz Ferrari ja również lubię, traktuje trochę jak panienkę bo nie dzierży ją polski kierowca, kiedy jednak dosiądzie "Ją" ROBERT to dopiero SEXS. pozdrawiam SIECHO.


avatar
lechu55

28.01.2010 14:11

0

Wiecej bialego koloru jest. Widac tez róznice w kształcie.


avatar
azazel

28.01.2010 14:20

0

http:// www.f1fanatic.co.uk/ wp-content/uploads/ 2010/01/2010_ferrari_f10_split_t.jpg Na tym zdjęciu lepiej widać o ile nowy bolid jest dłuższy od startego.


avatar
mpkaras

28.01.2010 14:32

0

F10 wydaje się być bardziej masywny


avatar
BMWbmw

28.01.2010 14:32

0

Trochę zgapili od RBR a reszte wzieli z zeszłorocznej konstrukcji....


avatar
Anteaus

28.01.2010 14:44

0

@36. zbj , a wytłumacz mi co ma wielkość wlotów powietrza wspólnego z Kersem ? Raczej chodzi o to co napisał @ 34. ewerti czyli to ,że z racji konieczności oszczędzania paliwa silniczki będą się znacznie mniej grzać i nie potrzebne jest dostarczanie aż takiej ilości powietrza do chłodzenia. Właśnie od samego początku jak potwierdzono zakaz tankowania w tym sezonie ciekawiło mnie jaki to będzie miało wpływ na budowę bolidów. Na postawie tego porównania w budowie Ferrari zamieszczonego przez kolegę kempę (zresztą tak na marginesie super fajnie zrobione porównanie) widać ,że budowa bolidu jest zupełnie inna. Pomijając inne aerodynamiczne historię to jest to super ciekawa sprawa i dziwie sie ,że nikt tego wcześniej nie zauważył Podejrzewam ,że dzięki temu zabiegowi sam opór aerodynamiczny bolidu jest znacznie mniejszy


avatar
katalończyk

28.01.2010 14:46

0

Jak wiele osób zastanawia się nad kolorystyką loga santander mam pewną hipotezę a mianowicie porównajmy kolorystycznie f10 z np f2004 myślę że to malowanie ma nam przypominać kto jest głównym sponsorem ferrari oczywiście chodzi mi o mariboro (gdzieś czytałem że marlboro ma prawo do całej powierzchni reklamowej na bolidzie ale głowy nie daję) firmy poprostu mogły się dogadać a takie malowanie odrazu przywołuje wspomnienia i przemawia bardziej niż kod kreskowy


avatar
ninja016

28.01.2010 14:51

0

nic nie mowie ale skopiowali bolid od redbulla zobaczcie przedni nos i spojler normalnie jak w redbullu


avatar
Bartec

28.01.2010 15:04

0

@katalończyk. Coś w tym jest.


avatar
impostor1981

28.01.2010 15:12

0

@43 Anteaus przy KERSie potrebne były większe wloty do chłodzenia silnika i systemu KERS (chyba baterie ale nie jestem pewien). Nie wiem czy pamietasz chyba w Malezji Ferrarka miała problem z przegrzewaniem systemu


avatar
Budyn_F1

28.01.2010 15:19

0

Praktycznie nie ma roznicy.


avatar
zbj

28.01.2010 16:24

0

@43. Anteaus, to ze baterie kersu bardzo sie grzeja, dlatego min. brown mial duzo mniejsze wloty powietrza niz SF, czy BMW, porownaj sobie tamte konstrukcje, zauwaz tez ze gdy Renault zrezygnowalo z KERS to rozniez zmniejszyli wloty powietrza


avatar
Polak477

28.01.2010 16:51

0

Ludzie ludzie. Każda zmiana lekka może dać wielką różnicę, a zmiany są dosyć mocne. Pierwsze zdjęcie zmiany względem F60: - Prostszy "wlot powierza" jest przy okazji wyżej położony, F60 ma tutaj bardziej wyprofilowane to wszystko, a F10 prostsze -Płetwa lekko uniesiona w górę, dużo mniej niż w F60 i jest dłuższa, ale niższa, -Nos bardziej skoszony i ostry niż w F60 Zdjęcie nr 2: -F10 dużo bardziej ostrzejsza sylwetka, w F60 było to wypukłe, tutaj jest prostsze, -Na ogonie w środku jest coś wyprofilowane lub wycięte, dokładnie nie widać Zdjęcie nr 3: -F10 dużo bardziej wyprofilowane- wychodzi z tego takie serce, F60 tutaj jest prostsze -Wlot nad kierowcą w F10 jest mniej podłużny, w F60 jest bardzo podłużny niemal owalny, w F10 "jajko" Są to przecież bardzo duże różnice.


avatar
Jacu

28.01.2010 17:46

0

www autosport com/news/report.php/id/81104 Pierwsza fotka nowego Williamsa - przod bolidu tez bardzo red bullowy


avatar
jfc

28.01.2010 18:00

0

Cóż chyba wszyscy myśleli że za plecami kierowcy będzie wystawał ogromny bak paliwa, przednie skrzydło zostanie podniesione o pół metra w górę i przechylone w drugą stronę, tylne poszerzone o 2metry z każdej strony albo w ogóle zlikwidowane i dodadzą wreszcie fajne drzwi dla kierowcy otwierane do góry i zdejmą też te szpecące gumy z kół. No i na koniec przemalują się na blady zgniło zielony żeby nie wyglądać z góry jak ta c.pa. Niestety żadnej(sic!) z tych zmian nie wprowadzili! Ani kroku do przodu - będą z tyłu stawki!


avatar
wojtekdziekan1

28.01.2010 18:57

0

hehe na oko nie widać róznicy ;d


avatar
matito

28.01.2010 20:05

0

to bolid więc każda część wpływa na aerodynamikę i szybkość bolidu. Z wyglądu nie wiele ich różni ale każda najmniejsza zmiana może przyczynić się do zwiększenia stabilności pojazdu, szybkości... Duże spoilery z przodu od sezonu 2009 są problemem dla wielu kierowców ponieważ ten element zawsze był bardzo wrażliwy nawet w poprzednich sezonach kiedy był mniejszy, a teraz gdy jest tak szeroki trzeba podwójnie uważać bo każde nadłamanie wpływa na bezpieczeństwo. Chyba nikt by nie chciał oberwać kawałkiem spoilera z bolitu z przodu. Osobiście mi się bardzoej podoba F60


avatar
Dr Prozac

28.01.2010 21:15

0

Heh bolid Williamsa też ma noś podobny do RBR ;)


avatar
sk0k

28.01.2010 22:45

0

wizualnie niezbyt sie roznia ale mam nadzieje ze osiagami beda ;)


avatar
fezuj

29.01.2010 08:53

0

Zmiany są i to widoczne, ale czy to jest to co wyjedzie w Walencji a już czy w Bahrajnie coś z tego zostanie? trudno wyczuć jak dla mnie to jest jedna z koncepcji ( a pewnie posiadają ich kilka) którą należy wypróbować w warunkach "bojowych" .


avatar
zbj

29.01.2010 09:43

0

@54. matito ciekawe jak bedzie kiedy na torze znajdzie sie 26 bolidow i kilku kierowcow ktorzy nie jezdzili w warunkach wyscigowych takimi bolidami, na starcie kilku pierwszych GP moze byc masakra z tylu stawki


avatar
ewerti

29.01.2010 16:29

0

po przemyśleniu sprawy to przednie skrzydło nie jest takie jak w zeszłym roku:P cały nos jest inny debile


avatar
Kimi Rajdkoniem

29.01.2010 22:51

0

59. ewerti: Co to miało znaczyć?


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu